Reklamens magt er underfuld, så hold dig i kontakt med dem
Danskerne opfatter medierne, i lighed med hvad befolkningerne gør i andre lande,
som en af de største påvirkningsfaktorer. Det gælder fx, når du skal vælge sunde fødevarer. Ganske vist er det dit eget valg, men du kommer ikke udenom, at¤ udefrakommende faktorer påvirker dig, når du foretager dine indkøb.
Det er vist uundgåeligt, at medierne har en fremtrædende rolle, når det handler om at påvirke dit forbrug i det hele taget.
Specifikt om fødevarer, er dét blevet gjort til et stort samfundsanliggende. Ganske vist ikke specielt dokumenteret, men efter at tv, blade, aviser, eksperter og politikere år ud og år ind siger¤økologi, ja så trænger det uundgåeligt ind hos befolkningen, at her er et område man både kan leve på & leve længere af!
Reklamens magt er underfuld, hed det sig tidligere, men i dag skal det være mere indlysende.
Mediernes store fokus på sundhed er ikke noget, der lige umiddelbart hører op, for det¤er lykkedes for medierne at få sat fokus på sundhed ind på næsten alle niveauer i samfundet.
Rent kommercielt og politisk handler det nu som før om at have noget, der er attraktivt, og som man som forbruger positivt kan relatere sig til.