Sealed Air Denmark A/S

Emballage kan spille en førende rolle i strategier for markedsindtrængning, hvilket har vist sig ved en lokal fransk kødforarbejdningsvirksomheds nylige stille indtræden på et nichemarked inden for detailhandelen. Deveille leverer industrielle kødportioner, der er klar til udskæring, til store detailforretninger, forarbejdningsvirksomheder, traditionelle slagtere såvel som food service-udbydere. Ved at bruge den nyeste udvikling inden for Darfresh®-teknologien, der er en førende Cryovac® emballage, har Deveille diskret bevæget sig ind på segmentet for forbrugerpakninger inden for selvbetjeningskød i detailforretninger. Et marked, der hovedsageligt er domineret af førende producenter.

Deveille befinder sig i Feurs, i hjertet af Frankrig, og er en familieejet kødforarbejdningsvirksomhed, der er specialiseret i større arbejdsoperationer inden for kvæg og anerkendt for sin høje kvalitet og sine ensartede produkter. Virksomhedens administrerende direktør, Thierry Deveille, fortsætter familietraditionen og udvælger selv de rette slagtekroppe. Virksomheden, der oprindeligt var et slagteri, bevæger sig ind på detailmarkeder med stor vækst og er i færd med at udvikle segmentet for forbrugerenheder. Denne strategi førte til udviklingen af et nyt produktudvalg, "Tendre Chef", der omfatter møre og velsmagende kødudskæringer, med eller uden krydderier, der er meget bekvemme og lette at bruge, klar til tilberedning eller spisning. Formålet var at introducere et produktsortiment af traditionel slagterkvalitet og samtidig give forbrugerne de fordele, som de seneste konserveringsteknologier giver.

LØSNINGEN
Det vigtigste for Deveille var at opnå den bedst mulige fødevaresikkerhed og kvalitet for sine kødprodukter. Den eneste løsning, der kunne leve op til begge kriterier var Darfresh® fra Sealed Air Cryovac, det gennemprøvede koncept med tætsiddende vakuumemballage, der byder på den sikreste holdbarhed på markedet og samtidig lader kødet modne under vakuum.

Deveille tog den nyeste Darfresh løsning i brug til sit nye sortiment af friske kødudskæringer. Darfresh Bloom™ bevarer kødets friske røde farve samt kvaliteten. Dette originale koncept byder på en tætsiddende topfilm med delvist tæt barrierelag, der gør det muligt for den modificerede atmosfære at bevare kødets friske røde farve og en topfilm med barrierelag ovenpå, der sikrer pålidelig holdbarhed, viser produktet bedst muligt frem og giver en flad overflade til produktkommunikation.

Darfresh® 3-web-versionen blev derefter taget i brug til sortimentet af marineret kød, og Darfresh® the original, som er en fleksibel film, blev taget i brug til det sortiment af kød, der leveres til traditionelle slagtere og foodservice-sektoren. 
Darfresh-konceptets unikke styrke er, at man kan vælge mellem differentierede løsninger, der passer til forskellige markedsføringsløsninger og at man kan opnå dette med den samme emballeringslinje. Løsningen vil derfor blive valgt ud fra den valgte distributionskanal og markedsføringsstrategi: DarfreshBloom™ til møre kødudskæringer, Darfresh® 3-web til marinerede udskæringer eller Simple Steps™ til mikrobølgeovnsprodukter, eller Darfresh® the original til multi-emballager leveret til traditionelle slagtere, foodservice-udbydere eller frysecentre, hvor udeblivelsen af frost på Darfresh-emballagen er en yderligere fordel.

FORDELENE
Det nye "Tendre Chef" produktsortiment er originalt med sine højteknologiske, avancerede forbrugerpakker. De skiller sig ud på grund af deres emballage, der giver et friskt udseende, og især på grund af de innovative farver til dette fødevaresegment. Emballagerne er meget iøjnefaldende og viser tydeligt kødets friske røde farve, hvilket forbrugerne sætter pris på.
Der er mange fordele ved Darfresh teknologien:

  • Fremragende kødkvalitet takket være modning under vakuum;
  • Tætte emballager er renere, mere hygiejniske og mere attraktive;
  • Lodret opstilling - hvilket er muligt, fordi emballagerne er tætte - er mere økonomisk, da denne opstilling kræver mindre plads på hylderne;
  • Emballagen kræver mindre plads og reducerer emballagematerialet i forhold til topforseglede bakker;
  • En lang og pålidelig holdbarhed reducerer produktspild;
  • Sortimentet kan udvides med produkter med lav omsætning;
  • Produktet kan ses tydeligt og opnår optimal kundetiltrækning;
  • Attraktiv kommunikation takket være multifarvet tryk.

RESULTATERNE
Adskillige innovationer har forbedret det nye "Tendre Chef" produktsortiment, især kødstavene (Allumettes de boeuf) og de marinerede udskæringer, der blev tilføjet til standardudskæringerne (Nature). Kødstavene er virkelig en nyskabelse: de er af 100 % rent oksekød og er et fedtfattigt alternativ til bacontern. De kan fås i en almindelig eller røget version.

Takket være dette komplette sortiment kan Deveilles kødprodukter nu købes hos Auchan og Leader Price, mens andre detailhandlere, både discountforretninger og foodservice-udbydere, allerede har udtrykt interesse.

Deveilles ledelse er meget tilfreds med sit valg af emballage. "Sealed Airs eksperter er meget aktive ved projektudviklingen, fra den oprindelige idé til det endelige produkt og installeringen af pakkelinierne. Deres hold af salgsmedarbejdere, teknikere og anvendelsesspecialister har virkelig kapacitet til at komme med banebrydende idéer. Hos Sealed Air finder man ægte professionalisme", sagde Jacques Meley, funktionschef hos Deveille SAS.

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?