Nu har ledelsen på bryggeriet Carlsberg måttet indse, at deres forfinede markedsføring ikke passer til de fleste af bryggeriets øl-produkter. Den seneste fejltagelse er lanceringen af den nye slimline flaske, som man troede øldrikkerne trods samme indhold som tidligere ville betale l krone mere for. Carlsbergs internet-undersøgelse havde vist, at kunderne mente, at den nye flaske ville give dem en mere værdifuld øloplevelse, endda i en sådan grad at de var villige til at betale ekstra herfor.

Bryggeriet skulle nok igen overveje at satse lidt mere på det folkelige VORES ØL i markedsføringen frem for de fine restauranter, hvor personerne pludrer på fransk, eller hvor den iranske kaviar kommer ind i rigelige mængder.

Smuk light-flaske

De nye lettere flasker er et godt initiativ, men kombineret med nye 24 stk kasser, som ikke passer til restauranternes kølediske og en forhøjet pris for den samme vare står ikke sammen.

Denne 3-sats advarede Ugebrevet MEALS stærkt imod. Men Carlsbergs elefanter er ikke nemme at stoppe i tide.

"Selv om mange forbrugere har givet udtryk for, at de synes om designet af den nye Carlsberg Pilsner, har vi fået en klar melding om, at mange ikke er parate til at betale mere for en ny flaske, siger adm. direktør Jørn Tolstrup Rohde for Carlsberg Danmark.

Rohde tror åbenbart, at det er flasken, der er noget galt med, men han burde vide, at sagen er, at flasken uden omtanke er introduceret med en fejlagtig pris for samme indhold, samt kasser der ikke er håndterlige.

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?