Copenhagen Food Fair i Bella Center fik højst en hæderlig start
Fødevaremessen, Copenhagen Food Fair, der de sidste fire dage er blevet afviklet i Bella Center, har¤med sit nye koncept ikke været lige dét, der øgede publikum til at besøge messen.¤ Messen blev besøgt af¤ 30.596 (2011: 34.000).
Nytænkning, udvikling og pejling af tiden var ingredienserne, da Bella Center, i samarbejde med Zonen for madkultur, gik i gang med at genopfinde koncernens velkendte fagmesse for fødevarebranchen. Med udgangspunkt i fire mad-oaser med større fokus på inspiration og oplevelser har messen betrådt en ny form, som i sagens natur kræver efterrationalisering.
Messens økologiske fremstød med over 40 økologiske virksomheder samlet på en fællesstand var et af de dominerende indslag, men da forbrugerne kun i begrænset omfang ca. 8% lægger økologiske produkter i indkøbsvognen, så er det trods de gode intentioner nok begrænset, hvor meget den økologiske tankegang flytter forbrugsmønstret.Copenhagen Food Fair i fremtiden kræver utvivlsomt en bedre up to date markedsføring end tilfældet var. Det er mere og mere nye generationer af beslutningstagere, og derfor bør messen helt klart også markedsføres inspirerende for dem.