Restaurationskøkkenet må kunne håndtere små oplag

Individualiseringen stormer frem på næsten alle områder. Det sker automatisk i takt med, at forbrugerne i disse år generelt har flere penge mellem hænderne end tidligere.

Denne udvikling betyder blandt andet, at spiserestauranter skal kunne fornemme, om de skal finde deres tidligere store a la carte spisekort frem igen.

Meget tyder i hvert fald på, at flere og flere spisegæster godt kan lide hver for sig at vælge mellem et bredt udvalg af retter, og det gælder både forretter, hovedretter og desserter.

Tendensen på spiserestauranterne har i en del år været, at man stort set kun tilbyder én menu, som ganske vist i mindre grad kan varieres. Denne form for næsten ensartethed ved alle bordene ser ikke ud til mere at falde i publikums smag.

Restauranterne må derfor mere og mere indstille sig på at tage udgangspunkt i den konkrete gæst. En til en hele vejen igennem er naturligvis urealistisk, men man skal i hvert fald være opmærksom på differentiering.

En spiserestaurant, der vil se sine gæster igen og igen, skal have blik for, at gæsterne ikke fra gang til gang vil have menuer, som i og for sig minder om, hvad de fik ved sidste og forrige besøg.

De vil have fornyelse ellers siver de.

Små oplag giver måske ikke umiddelbart den store fortjeneste, men som led i helheden medvirker de ofte til et godt image.

 

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?