Graasten Salater A/S

De danske forbrugere er begejstrede for Graasten Salaters nye Middelhavs­specialiteter, og nu lanceres de populære salater også på catering­markedet. Premieren sker på FoodExpo 2006 i marts.

Graasten Salaters Middelhavs­specialiteter består af tzatziki, fetasalat, hummussalat og olivensalat. De fire specialiteter blev med succes lanceret i detail­handlen sidste år, og nu lanceres de populære salater også til kantiner, caféer og cafeteriaer.

"De danske forbrugere har for alvor taget Middelhavs­specialiteterne til sig. Derfor vil vi nu også give den danske catering-sektor mulighed for at tilbyde deres kunder spændende måltids­løsninger inspireret af fødevare­kulturen omkring Middelhavet," forklarer salgschef Tom Nielsen fra Graasten Salater.

Mange muligheder

Specialiteternes popularitet hos forbrugerne skyldes ifølge marketing­afdelingen hos Graasten Salater især de mange forskellige måltider, som produkterne giver mulighed for at lave.

Tapas er en af de mange retter, som Middelhavsspecialiteterne fra Graasten Salater med fordel kan til bruges til.
Tapas er en af de mange retter,
som Middelhavsspecialiteterne
fra Graasten Salater med fordel
kan til bruges til.

"Middelhavs­specialiteterne kan naturligvis bruges i boller og sandwiches som andre salater. Men den store fordel er, at de også kan bruges på mange andre måder. Eksempelvis kan man anvende dem til alt lige fra snacks og tapas til pastaretter, kødretter og fyld på minipizzaer," siger marketingchef Mikkel Johansen fra Graasten Salater.

Som eksempler nævner han lammefrikadeller med tzatziki, kalkunbryst med olivensalat, parmaskinke med hummussalat og tomater gratineret med fetasalat.

Store forventninger

I salgsafdelingen lægger man da heller ikke skjul på, at Graasten Salater har store forventninger til catering-kundernes modtagelse af Middelhavs­specialiteterne.¤

"I kantiner og på caféer skifter danskerne i stigende grad de traditionelle håndmadder ud med mere sydlandsk inspirerede måltider som eksempelvis pizza, pasta og sandwiches. Her rammer Middelhavs­specialiteterne plet. Derfor er det klart, at vi forventer os meget af salget de kommende måneder," siger Tom Nielsen.

Premiere på FoodExpo

Lanceringen af Middelhavs­specialiteterne til catering-kunderne skydes i gang på fødevaremessen FoodExpo 2006, der løber af stablen den 19-23. marts 2006 i Herning.

Graasten Salater og den anden sønderjyske fødevarevirksomhed Kohberg Brød tager desuden på en fælles inspirationstur til en række danske grossister her i foråret.

Her vil de to virksomheder i fællesskab demonstrere de mange forskellige muligheder med brugen af godt brød sammen med Middelhavsspecialiteterne og give inspiration til nye spændende måltidsløsninger.

 

Læs mere om Middelhavsspecialiteterne og se opskrifter med produkterne på www.graasten-salater.dk.

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?