En udtalelse af 4. juni fra Eurogruppen, som er et uformelt udvalg bestående af eurozonelandenes finansministre, roste aftalen af 2. april mellem de europæiske forbruger- og detailhandlerorganisationer. Samtidig understregede udvalget, at det var yderst vigtigt med dobbelt prismærkning, så kunderne fortsat kunne kontrollere priserne. Ministrene gav også udtryk for ønsket om, at forbrugerne i højere grad blev vænnet til eurobeløbene og fortsat var omhyggelige med at sammenligne priser fra den ene detailhandler til den anden, især i resten af dette år og i hele perioden med ombytning af kontantvaluta.
Fornyelsen af eurologo-aftalen giver et opmuntrende sikkerhedsnet, der beskytter forbrugerne i overgangsperioden. Det suppleres ydermere af initiativer på nationalt plan. Eksempelvis har italienske detailhandler- og forbrugerorganisationer sideløbende undertegnet en national protokol, og antallet af virksomheder, der benytter eurologoet, forventes at stige stærkt i forhold til de ca.30.000, der var registreret i foråret.
En gruppe franske detailhandlende og deres leverandører er enedes om at fastholde prisniveauet fra 1. november i år og indtil den 31. marts 2002.
Forpligtigelsen gælder for forbrugsvarer undtagen for sæson- og landbrugsprodukter, for produkter, i hvilke råvareprisen udgør en stor del, samt for produkter, for hvilke priserne normalt er varierende.
Signaturerne er to detailhandlerorganisationer, producenter af mærkevarer, sammenslutninger af fødevareproducenter samt organisationen "Effektiv Forbrugerrespons” i Frankrig.
I mellemtiden vil dobbelt prismærkning blive et lovkrav i Portugal, Østrig og Grækenland, om end i forskellige perioder og tilknyttet diverse undtagelser.